Formuláře
Sekce formuláře zaměstnavatele se od sekce formuláře pojištěnce podstatně liší. Nabízí specifické možnosti:
- Přehled o platbách pojistného – umožňuje zaměstnavateli elektronicky předávat přehledy za jednotlivé měsíce
- Hromadné oznámení zaměstnavatele – umožňuje zaměstnavateli podávat elektronickou cestou změny ve stavu zaměstnanců – pojištěnců dané ZP
- Zpracované formuláře – zobrazí seznam vydaných formulářů zaměstnavatele. Neumožňuje však náhled na jednotlivé dokumenty.
Přehled o platbě pojistného
Přehled o platbě pojistného
Přehled o platbách pojistného (H76) je formulář obsahující
- součet vyměřovacích základů zaměstnanců pojištěných u ZP,
- celkovou výši pojistného vypočtenou jako součet pojistného jednotlivých zaměstnanců pojištěných u ZP a
- počet zaměstnanců, na který se údaje vztahují.
Zaslat Přehled o platbách pojistného ručně
Funkce umožňuje uživateli zaslat do ZP ručně vyplněný formulář Přehled o platbách pojistného za svého zaměstnavatele.
Postup
- [Zaměstnavatel/Formuláře/Přehled o platbách pojistného] zobrazí uživateli možnost si vybrat vyplnění formuláře ručně nebo načíst data ze souboru.
Poznámka: Na této stránce se nalézají i informace k Datovému rozhraní k předání formuláře Přehled o platbách pojistného ze souboru.
|
|
- [Ručně] zobrazí se formulář k vyplnění údajů
- V případě, že má uživatel na svůj PIN napojené údaje vícero zaměstnavatelů vybere si v objektech <Účet> toho zaměstnavatelé, za kterého bude uživatel předávat Přehled o platbě pojistného
- <Typ přehledu> povinné
- <Údaje o platbě> všechna pole jsou povinná
- <Datum vyplnění a souhlas zaměstnavatele> automaticky se vyplní aktuální datum, nelze změnit. Před zasláním formuláře, je nutné, aby zaměstnavatel zaškrtnul prohlášení o správnosti jím zadaných údajů.
- [Odeslat] systém provede kontrolu na potvrzení prohlášení o správnosti zadaných údajů a kontrolu výše pojistného dle vyměřovacího základu. V případě, že výše pojistného neodpovídá 13.5 % s tolerancí zaokrouhlení, systém se zeptá, zda jsou údaje správně, popřípadě, zda se nejedná o údaj pouze za 1 zaměstnance.
- [Zpět] vrátí formulář do režimu editace, umožní změnit údaje a postup odeslání zopakovat.
nebo
- [Potvrdit] systém oznámí uživateli vydání formuláře a zobrazí další možnosti (Vytisknout formulář, dokončit akci)
- [Vytisknout] Zobrazí formulář v PDF formátu, je možné si ho uložit, či vytisknout. Později již není možný ani náhled ani tisk dokumentu.
- [Dokončit] vrátí aplikaci do prázdného formuláře Přehled o platbách pojistného.
Výsledek
Byl vydán, popřípadě i vytištěn formulář Přehled o platbách pojištěnců.
Aplikace zaslala uživateli potvrzení o podání formuláře e-mailem
Zaslat Přehled o platbách pojistného ze souboru
Funkce umožňuje uživateli zaslat do ZP formulář Přehled o platbách pojistného za svého zaměstnavatele. Data do tohoto formuláře jsou načtena ze souboru.
Postup
- [Zaměstnavatel/Formuláře/Přehled o platbách pojistného] zobrazí uživateli možnost si vybrat vyplnění formuláře ručně nebo načíst data ze souboru.
Poznámka: Na této stránce se nalézají i informace k Datovému rozhraní k předání formuláře Přehled o platbách pojistného ze souboru.
|
|
- [Ze souboru] zobrazí se formulář k vyplnění údajů
- V případě, že má uživatel na svůj PIN napojené údaje vícero zaměstnavatelů vybere si v objektech <Účet> toho zaměstnavatelé, za kterého bude uživatel předávat Přehled o platbě pojistného
- <Soubor> uživatel načte do formuláře soubor ve správném formátu pomocí tlačítka <Procházet>
- <Souhlas zaměstnavatele> Před zasláním formuláře, je nutné, aby zaměstnavatel zaškrtnul prohlášení o správnosti jím zadaných údajů.
- [Pokračovat] zobrazí formulář v režimu Náhled, uživateli je umožněno data zkontrolovat a popřípadě je změnit (načíst nový soubor)
- [Zpět] vrátí formulář do režimu editace, umožní změnit údaje a postup odeslání zopakovat.
nebo
- [Potvrdit] systém oznámí uživateli vydání formuláře a zobrazí další možnosti (Vytisknout formulář, dokončit akci).
- [Vytisknout] Zobrazí formulář v PDF formátu, je možné si ho uložit, či vytisknout. Později již není možný ani náhled ani tisk dokumentu.
- [Dokončit] vrátí aplikaci do prázdného formuláře Přehled o platbách pojistného.
Výsledek
Byl vydán, popřípadě i vytištěn formulář Přehled o platbách pojištěnců.
Aplikace zaslala uživateli potvrzení o podání formuláře e-mailem.
Hromadné oznámení zaměstnavatele
Hromadné oznámení zaměstnavatele
Formulář je určen pro přihlašování a odhlašování zaměstnanců, hlášení změn a dalších stavů vztahujících se k zaměstnancům. Tento modul umožňuje zaměstnavateli zasílat do ZP tento formulář elektronickou cestou.
Zaslat Hromadné oznámení zaměstnavatele ručně
Funkce umožňuje uživateli zaslat do ZP vyplněný formulář Hromadné oznámení zaměstnavatele za vybraného zaměstnavatele. Data jsou vyplněna ručně.
Postup
- [Zaměstnavatel/Formuláře/Hromadné oznámení zaměstnavatele] systém se uživatele zeptá, jakým způsobem chce formulář zpracovat – ze souboru (generuje účetní systém již v předepsaném formátu), ručně
- [Ručně] otevře formulář, který umožní uživateli zadání údajů
- V případě, že uživatel má přístup do vícero účtů e-Komunikace, v objektu Zaměstnavatel si může vybrat, za kterou společnost chce Hromadné oznámení zaměstnavatele podat
- <Klik na vybraného zaměstnavatele
> načte data do objektů Identifikace zaměstnavatele
- <Objekty Kód změny a identifikace zaměstnanců> jsou prázdné. K vyplnění údajů je nejprve potřeba [Přidat řádek] načte do objektu prázdná pole k vyplnění
<vyplnit údaje>
- [Smazat řádek] umožní smazání údajů
- [Přidat řádek] přidá další řádek do formuláře.
- <Objekty Datum vyplnění a souhlas zaměstnavatele> datum se předvyplňuje automaticky aktuální. Údaj nelze změnit. K podání formuláře je potřeba zaškrtnout potvrzení pravdivosti údajů.
- [Zpět] provede návrat na prázdný formulář
- [Odeslat] otevře formulář Hromadné oznámení v režimu Náhled
- [Zpět] provede návrat
- [Potvrdit] vydá formulář Hromadné oznámení a umožní uživateli si formulář vytisknout. Později již není možný ani náhled ani tisk dokumentu.
- [Vytisknout] otevře formulář ve formátu PDF, umožní ho uživateli uložit a vytisknou.
- [Dokončit] provede návrat na možnost zpracování nového Hromadného oznámení.
Výsledek
Aplikace zaslala uživateli potvrzení o podání formuláře e-mailem.
Zaslat Hromadné oznámení zaměstnavatele ze souboru
Funkce umožňuje uživateli zaslat do ZP vyplněný formulář Hromadné oznámení zaměstnavatele za vybraného zaměstnavatele. Data jsou do formuláře načtena ze souboru.
Postup
- [Zaměstnavatel/Formuláře/Hromadné oznámení zaměstnavatele] systém se uživatele zeptá, jakým způsobem bude formulář zpracovávat – ze souboru (generuje účetní systém již v předepsaném formátu) nebo ručně
Poznámka: Soubor pro načtení má být dle platného datového rozhraní VZP v kódování PC-Latin 2.
|
|
- [Ze souboru] otevře formulář, který umožní uživateli načtení údajů.
- V případě, že uživatel má přístup do vícero účtů e-Komunikace, v objektu Zaměstnavatel si může vybrat, za kterou společnost chce Hromadné oznámení zaměstnavatele podat.
- <Klik na vybraného zaměstnavatele
> načte data do objektů Zaměstnavatel
- <Objekty Načtení ze souboru> uživatel vyplní měsíc a rok, za který bude Hromadné oznámení podávat.
- [Procházet] umožní uživateli načíst soubor z adresáře <Zaškrtnout prohlášení o pravdivosti údajů>
- [Zpět] provede návrat na stránku s výběrem způsobu zpracování Hromadného oznámení
- [Pokračovat] načte data ze souboru do formuláře a zobrazí Hromadné oznámení zaměstnavatele – Potvrzení
- [Zpět] provede návrat a umožní uživateli změnit data, popř. vybrat jiný soubor k načtení dat.
- [Potvrdit] vydá formulář Hromadné oznámení a umožní uživateli si formulář vytisknout. Později již není možný ani náhled na dokument ani jeho tisk.
- [Vytisknout] otevře formulář ve formátu PDF, umožní ho uživateli uložit a vytisknou.
- [Dokončit] provede návrat na možnost zpracování nového Hromadného oznámení.
Výsledek
Byl vydán, popřípadě i vytištěn formulář Hromadné zpracování zaměstnavatele.
Aplikace zaslala uživateli potvrzení o podání formuláře e-mailem
Zpracované formuláře
Modul umožňuje zaměstnavateli náhled na seznam všech jeho vydaných formulářů přes aplikaci e-Komunikace. Náhled a tisk formulářů již však není možný.
Zobrazit zpracované formuláře zaměstnavatele
Funkce zobrazí seznam zpracovaných formulářů za zaměstnavatele. V případě, že uživatel má přístup do vícero účtů e-Komunikace, v objektu Zaměstnavatel si může v objektech <Účet> vybrat, za kterou společnost potřebuje Hromadná oznámení zaměstnavatele zobrazit.
Postup
- [Zaměstnavatel/Formuláře/Zpracované formuláře] otevře seznam zpracovaných formulářů. V případě, že uživatel má přístup do vícero účtů e-Komunikace, v objektu Zaměstnavatel si může v objektech <Účet> vybrat, za kterou společnost potřebuje Hromadná oznámení zaměstnavatele zobrazit.
- <Klik na vybraného zaměstnavatele
> načte data do objektů Identifikace zaměstnavatele.
- [Vybrat] načte do tabulky seznam formulářů vybraného zaměstnavatele
Výsledek
- Zobrazení zpracovaných formulářů.
Vyřadit/zařadit již vydaný formulář
Funkce umožňuje uživateli vyřadit nebo opětovně zařadit již vydaný formulář.
Postup
- [Zaměstnavatel/Formuláře/Zpracované formuláře] otevře seznam zpracovaných formulářů daného zaměstnavatele.
- Tlačítkem <Vyřadit> u řádku formuláře může uživatel zneplatnit - vyřadit formulář.
- Po provedení akce se tlačítko [Vyřadit] změní na [Zařadit] .
- Tlačítkem <Zařadit> u řádku formuláře může uživatel znovu aktivovat - zařadit formulář.
Výsledek
Vyřazení nebo Zařazení formuláře.
Uživatelská příručka eKomunikace verze 1.0 ze dne 20. října 2011. Připomínky a komentáře k dokumentaci posílejte emailem.
© 2011 Atos IT Solutions and Services s.r.o., Všechna práva vyhrazena
|  |