Nastavení
Funkce umožňuje uživateli změnit své kontaktní údaje (kontaktní adresu, telefon, e-mail) a u prvního přihlášení i změnu hesla.
Postup
- [Zaměstnavatel/Nastavení] zobrazí se stránka umožňující náhled a editaci základních údajů zaměstnavatele. Při prvním přihlášení jsou součástí této funkce i objekty umožňující změnu hesla. Změna hesla je u prvního přihlášení do systému (nebo po obnovení hesla pojišťovnou) povinná. V případě, že nebyla provedena, aplikace si jí vyžádá.
- Údaje, které je možné uživatelsky měnit:
- Telefon
- Zodpovědná osoba
- E-mail
- Heslo (u prvního přihlášení nebo po odblokování účtu)
Poznámka:
Objekty umožňující změnu Hesla se v Nastavení zobrazují pouze do první Změny hesla (u prvního přihlášení do systému nebo po obnovení původního hesla pojišťovnou). Po první změně hesla je dále možné heslo změnit v sekci[Registrovaní uživatelé/Změna hesla] .
|
|
<vyplnit údaje>
- [Uložit změny] aplikace buďto:
- oznámí uživateli, že nejsou vyplněny některé z povinných údajů a umožní uživateli údaje doplnit
nebo
- [Dokončit] přepne uživatele zpět na stranu Nastavení.
- Umožní uživateli dále měnit své údaje, objekty Změna hesla se však přesunuli do [Registrovaní uživatele/Změna hesla] .
Výsledek
- Nastavení údajů zaměstnavatele bylo změněno.
- Systém zašle uživateli e-mail o provedení změn v nastavení.
Správa uživatelů
Modul Správa uživatelů umožňuje zaměstnavateli (Zodpovědné osobě) v e-Komunikaci přidat až 99 dalších uživatelů aplikace Registrované části e-Komunikace.
Předpoklady provedení
- Přihlášený uživatel je Zodpovědnou osobou zaměstnavatele.
Postup
- [Zaměstnavatel/Nastavení/Správa uživatelů] otevře kartu umožňující správu uživatelů. Automaticky se zobrazují data všech uživatelů. V případě, že k danému účtu nejsou zaevidovány žádní uživatelé, mimo Zodpovědné osoby, oznámí aplikace tuto skutečnost uživateli.
Výsledek
Je zobrazen seznam všech uživatelů aplikace eKomunikace oprávněných komunikovat se ZP za svého zaměstnavatele.
Spravovat uživatele dalšího/přidaného účtu
Popis
Funkce umožňuje uživateli - Zodpovědné osobě zaměstnavatele spravovat uživatele dalšího účtů, který má na svůj PIN napojený.
Funkce umožňuje uživateli – Zodpovědné osobě zaměstnavatele spravovat uživatele dalšího účtu, která má na svůj PIN napojený.
Předpoklad provedení
Uživatel má ke svému PINu připojen další účet zaměstnavatele. V takovém případě se mu zobrazují ve formuláři objekty [Účet] .
Postup
- <Klik na vybraného pojištěnce v nabídce hodnot
u objektu Účet> načte hodnotu do objektu Subjekt.
- <Změnit> zobrazí údaje (Seznam uživatelů) jiného zaměstnavatele, k jehož účtu má přihlášený uživatel přístup přes svůj PIN.
Výsledek
Je možné spravovat uživatele jiného/dalšího účtu, jenž má uživatel napojený na svůj PIN.
Přidat nového uživatele
Popis
Funkce umožňuje uživateli přidat dalšího uživatele k účtu v eKomunikaci.
Předpoklady provedení
Nového uživatele může přidat pouze Zodpovědná osoba zaměstnavatele.
Postup
- [Nový záznam] otevře formulář k zadání údajů nového uživatele
- [Zpět] provede návrat na Seznam uživatelů. Nový záznam není uložen.
- [Uložit změny] provede návrat na Seznam uživatelů. Nový záznam je uložen.
Výsledek
Založen nový uživatel.
Změnit údaje uživatele
Popis
Funkce umožní Zodpovědné osobě změnit údaje uživatele.
Předpoklady provedení
Ke změnám je oprávněná pouze Zodpovědná osoba zaměstnavatele.
Postup
- [Zaměstnavatel/Nastavení/Správa uživatelů] zobrazí se seznam oprávněných uživatelů
- <klik na tlačítko Změnit u řádku uživatele> zobrazí se údaje daného uživatele k editaci
<změnit požadované údaje>
- <Zpět> provede návrat do Seznamu oprávněných uživatelů
- [Zablokovat účet] Zablokuje účet uživateli, jehož data jsou právě měněna. Účet je možné odblokovat opakováním volby [Změnit data uživatele] .
nebo
- [Uložit změny] uloží nové údaje a systém přejde do Seznamu oprávněných uživatelů
Výsledek
Změněné údaje uživatele
Odebrat uživatele
Popis
Funkce umožní odebrat uživatele.
Předpoklad provedení
K odebrání uživatele má oprávnění Zodpovědná osoba zaměstnavatele.
Postup
- [Zaměstnavatel/Správa uživatelů] zobrazí seznam uživatelů
- <klik na tlačítko Odstranit u řádku uživatele> zobrazí se žádost o potvrzení smazání uživatele
- [Ne] provede návrat do Seznamu oprávněných uživatelů
- [Ano] smaže uživatele, uživatel se již nezobrazuje v Seznamu oprávněných uživatelů
Výsledek
Uživateli byla odebrána přístupová práva k aplikaci eKomunikace za zaměstnavatele.
Zpracovatel účetnictví
Popis
Funkce Zpracovatel účetnictví umožňuje zaměstnavateli (Zodpovědné osobě) přidat přístup externímu Zpracovateli účetnictví do části e-Komunikace Zaměstnavatele. Tím je zpracovateli účetnictví umožněn náhled na data zaměstnavatele a zasílání formulářů do ZP za daného zaměstnavatele.
Postup
- [Zaměstnavatel/Nastavení/Zpracovatel účetnictví] otevře kartu umožňující spravovat data Zpracovatele účetnictví.
Nastavit Zpracovatele účetnictví
Funkce Zpracovatel účetnictví umožňuje zaměstnavateli (Zodpovědné osobě) nastavit externího Zpracovatele účetnictví.
Předpoklady provedení
Oprávnění k nastavení Zpracovatele účetnictví má Zodpovědná osoba zaměstnavatele.
Postup
- [Zaměstnavatel/Nastavení/Zpracovatel účetnictví] zobrazí uživateli formulář umožňující nastavit zpracovatele účetnictví. V případě, že je již nastaven, automaticky zobrazí data daného Zpracovatele.
- <Klik na tlačítko u pole Účet
> Zobrazí se rozbalovací seznam všech zaměstnavatelů, k jejichž datům má přihlášený uživatel přístup
- <Klik na vybraného zaměstnavatele
> načte data do objektu účet.
- [Nastavit zpracovatele] zobrazí se stránka umožňující zadat IČO zpracovatele, kterému bude uživatel přidávat přístup.
<zadat IČO> a buďto:
- [Zpět] vrátí uživatele na stránku Zpracovatel účetnictví a oznámí uživateli, že Zpracovatel není nastaven.
nebo
- [Potvrdit] nastaví uživatelem vybraného Zpracovatele účetnictví.
Výsledek
Nastaven nový Zpracovatel účetnictví. Zpracovateli se při přihlášení do aplikace eKomunikace přes svůj vlastní PIN automaticky načtou i data zaměstnavatele, ke kterým mu byl přidán přístup.
Odebrat zpracovatele účetnictví
Funkce umožňuje zaměstnavateli (Zodpovědné osobě) odebrat externího Zpracovatele účetnictví.
Předpoklady provedení
Oprávnění k odebrání Zpracovatele účetnictví má Zodpovědná osoba zaměstnavatele.
Postup
- [Zaměstnavatel/Nastavení/Zpracovatel účetnictví] otevře kartu s náhledem dat Zpracovatele účetnictví.
- <klik na tlačítko Odebrat zpracovatele> zobrazí se žádost o potvrzení odebrání přístupu zpracovatele.
- [Ne] provede návrat do Seznamu oprávněných uživatelů
- [Ano] smaže Zpracovatele účetnictví, systém uživateli oznámí, že Zpracovatel účetnictví není nastaven:
Výsledek
Přístup zpracovatele účetnictví k datům zaměstnavatele byl zrušen. Zaměstnavateli je umožněno znovu nastavit zpracovatele účetnictví.
Uživatelská příručka eKomunikace verze 1.0 ze dne 20. října 2011. Připomínky a komentáře k dokumentaci posílejte emailem.
© 2011 Atos IT Solutions and Services s.r.o., Všechna práva vyhrazena
|  |