Registrovaní uživatelé je zabezpečená část e-Komunikace a přístup do ní mají pouze pojištěnci, kteří od ZP obdrželi dopis obsahující:
Obdržením těchto údajů se pojištěnec stává uživatelem Registrované části aplikace e-Komunikace, je mu umožněno nahlížet na některá svá data, část z nich editovat a předávat přes internet data do ZP (formuláře). Dopis pojištěnci zároveň obsahuje podmínky předávání dat do ZP, prohlášení o zabezpečení komunikace a uložení dat. Přihlášení pojištěnce k aplikaci a následná změna přístupového hesla je považováno za souhlas s tímto způsobem komunikace a předávání dat.
Registrovaní uživatelé mají k dispozici následující skupiny funkcí, určené pro jednotlivé skupiny uživatelů:
Funkce umožňuje uživateli se přihlásit do zabezpečené části e-komunikace
Předpoklady provedení Uživatel obdržel od ZP přihlašovací údaje (PIN, PUK a heslo).
Postup
nebo
Výsledek
Uživatel je přihlášen do zabezpečené části eKomunikace, nebo je upozorněn na neplatné přihlašovací údaje.
Funkce umožňuje uživateli odhlásit se ze zabezpečené části e-komunikace
Předpoklady provedení Uživatel je přihlášen do e-komunikace
Postup
Funkce umožňuje uživateli odblokovat si účet v eKomunikaci, který si zablokoval tím, že 3-krát nepoužil při přihlašování správnou kombinaci přihlašovacích údajů, což způsobilo automatické zablokování jeho účtu.
Předpoklady provedení Účet byl zablokován.
Postup
Po špatném zadání přihlašovacích údajů systém zobrazí hlášení:
Výsledek
Funkce umožňuje změnit přihlašovací heslo do e-Komunikace. PIN je neměnný.
Předpoklady provedení Tato volba je přístupná pouze v případě, že heslo bylo již jednou uživatelsky změněno. Při prvním přihlášení, nebo po obnově hesla v případě zablokování účtu, je nutné heslo změnit v sekci [Pojištěnec /Nastavení] .
Postup
<zadat staré heslo, nové heslo a potvrzení nového hesla> [Uložit změny]
nebo
Výsledek Heslo uživatele – pojištěnce je změněno.
Funkce Správa účtů umožňuje spravovat veškeré účty, které má uživatel zpřístupněné přes svůj PIN. Pojištěnec může pod svým PINem nahlížet na svá data, ale také může mít napojena na svůj PIN např. data svých rodinných příslušníků, popř. zaměstnavatele. Takováto napojení podléhají souhlasu ZP a fyzických a právnických osob, jejichž data mají být napojena.
Předpoklady provedení Tato volba je přístupná pouze v případě, že si uživatel již změnil původní heslo, které obdržel od pojišťovny.
Postup
nebo
Výsledek Zobrazen seznam všech účtů, které má uživatel napojené na svůj PIN.
Funkce umožní uživateli připojit další účet ke svému PINu.
Předpoklady provedení Uživatel má povolené připojení jiného účtu zdravotní pojišťovnou a majitelem příslušného účtu.
Postup
nebo
Výsledek
Uživateli je přidán další účet, který může spravovat pod svými přihlašovacími údaji. V případě, že jeho dalším účtem je např. účet Zaměstnavatele nebo Zpracovatele účetnictví, zobrazují se uživateli v menu, vedle položky Pojištěnec, také položka Zaměstnavatel nebo Zpracovatel účetnictví.
Popis Funkce umožní uživateli odebrat uživateli některý z dalších/ jiných účtů, které má napojené na svůj PIN. Není však možné odebrat původní účet, ke kterému tento PIN patří.
Předpoklady provedení Uživatel má na svůj PIN napojen další účet (např. rodinného příslušníka, zaměstnavatele, zpracovatele účetnictví).
Postup
Poznámka: Uživateli není umožněno odebrat svůj vlastní účet, tj. ten, který k PINu, pod kterým je přihlášen, náleží. |
Výsledek Další účet je odebrán.
Uživatelská příručka eKomunikace | |
---|---|
Základní obsluha | Hlavní strana | Registrovaní uživatelé | Pojištěnec (Poj) | Zaměstnavatel (Zam) | Smluvní zdravotnické zařízení (SZZ) | Zpracovatel účetnictví (ZU) | Veřejnost | Kontakty | Nápověda |
AVA - Uživatelská dokumentace eKomunikace 2021.2 ze dne 23.06.2021
© 2011-2021 Atos IT Solutions and Services s.r.o., Všechna práva vyhrazena