e-Komunikace je aplikace umožňující veřejnosti, pojištěncům, zaměstnavatelům, smluvním zdravotnickým zařízením a zpracovatelům účetnictví (zpracovatelům dávek) komunikovat s pojišťovnou, ověřovat si data (např. platnost EHIC) atd.
Při otevření aplikace e-Komunikace automaticky otevře hlavní strana. Na této stránce uživatel nalezne informace, které potřebuje k správnému chodu aplikace např. typ prohlížeče a jeho verzi pod kterou aplikace chodí. Zároveň zde zdravotní pojišťovna uživatelům oznamuje spuštění nových verzí aplikace, informuje uživatele o nových funkčnostech či případném plánovaném výpadku aplikace.
Z této stránky si také uživatelé mohou v levém (nebo horním menu) vybrat, zda mají zájem pracovat s částmi aplikace nevyžadujícími přihlášení, či se přihlásit a mít tak náhled a možnost pracovat se svými zabezpečenými údaji.
Aplikace se skládá ze dvou základních částí:
Naopak chráněná část e-Komunikace je zabezpečená a přístup do ní mají pouze pojištěnci, zaměstnavatelé, smluvní zdravotnická zařízení a zpracovatelé účetnictví (zpracovatelé dávek), kteří od ZP obdrželi potřebné přihlašovací údaje. ZP budoucím uživatelů chráněné části zasílá dopis obsahující:
Obdržením těchto údajů se pojištěnec, zaměstnavatel, SZZ či zpracovatel účetnictví (dávek) stává uživatelem aplikace e-Komunikace, je mu umožněno nahlížet na některá svá data, část z nich editovat a předávat je přes internet do ZP (formuláře). Dopis uživateli zároveň obsahuje podmínky předávání dat do ZP, prohlášení o zabezpečení komunikace a uložení dat. Přihlášení uživatele k aplikaci a následná změna přístupového hesla je považována za souhlas s tímto způsobem komunikace a předávání dat. Chráněná část e-Komunikace sestává z následujících sekcí:
Sekce Pojištěnec, Zaměstnavatel, Smluvní zdravotnické zařízení a Zpracovatel účetnictví (dávek) se uživateli zobrazují dle jeho přístupových práv. Pojištěnci se tedy zobrazuje sekce Pojištěnec, pracovníkům zaměstnavatele zase sekce Zaměstnavatel.
Je však možné, v případě, že jeden uživatel má oprávnění nahlížet a spravovat data více subjektů, sjednotit tyto přístupy pod jedním PINem a Heslem. Toto napojení není možné provést uživatelsky a je potřeba o provedení požádat ZP, která zároveň prověří, zda toto propojení dat je oprávněné a schválené jednotlivými subjekty.
Pro správný chod aplikace je potřeba aby uživatel měl:
Část pro veřejnost je přístupná všem, není potřebné zadávat žádné přihlašovací údaje. Tato část aplikace e-Komunikace se skládá z následujících sekcí:
AVA - Uživatelská dokumentace eKomunikace 2021.2 ze dne 23.06.2021
© 2011-2021 Atos IT Solutions and Services s.r.o., Všechna práva vyhrazena