Popis: Slouží pro zobrazení stavu a aktualizaci udělených souhlasů s použitím kontaktních údajů v rámci OSS (Online Správy Souhlasů)
Předpoklady provedení: Uživatel je platným subjektem typu Pojištěnec
Postup:
Položka menu [Pojištěnec/Samoobsluha/Správa souhlasů] zobrazí obrazovku pro výběr žadatele (uživatel nebo jím zastupovaná osoba):
<Výběr> z nabídky [Zastupovaná osoba] umožňuje změnit rodné číslo, pro které bude žádost vystavena. První položka v seznamu "-" znamená rodné číslo uživatele samotného. Tato volba je výchozí.
Samotný formulář pro zobrazení stavu a aktualizaci udělených souhlasů se zobrazí v novém okně po <stisknutí> tlačítka [Zobrazit souhlasy] .
Formulář obsahuje dvě záložky - Základní přehled a Historie.
V panelu Informace o pojištěnci se v režimu pouze pro čtení zobrazují základní údaje pojištěnce a jeho kontaktní údaje. Pokud pojištěnec nemá některý údaj vyplněný, pole je prázdné.
V panelu Správa souhlasů je načten přehled aktuálně platných aktivit, v nich nastavených komunikačních kanálů a hodnot souhlasů, které pojištěnec naposledy zadal.
<Stisknutím> tlačítka [Poučení] se v novém okně zobrazí PDF s textem poučení k příslušné aktivitě. Tlačítko je aktivní pouze pokud je PDF k dispozici.
Zobrazení hodnot souhlasů je realizováno pomocí zaškrtávacích polí ve sloupcích pro příslušné komunikační kanály. Pokud kanál není pro danou aktivitu nastaven, pole není vloženo a buňka tabulky je šedá. Zelenou barvou jsou uvedeny kanály, které jsou dostupné a zároveň k nim má pojištěnec vyplněn odpovídající kontaktní údaj. Červené podbarvení značí, že kontaktní údaj pojištence aktuálně není v pojišťovně evidován. Pole pro Datovou schránku jsou navázány na pole Adresa - měnit stav je možné pouze pokud je udělen souhlas pro Adresu, pokud ne, je pole pro Datovou schránku nedostupné.
V tabulce Správa souhlasů je vidět přehled změn v udělování souhlasů členěný podle jednotlivých aktivit a dále podle jednotlivých kanálů. Konkrétní hodnoty se zobrazí rozkliknutím vybraného řádku. Nový záznam v historii vznikne při prvním použití služby pro všechny aktuální aktivity a poté již pouze ve chvíli, kdy dojde ke změně hodnoty u příslušného kanálu příslušné aktivity. Přehled historie je určen pouze pro čtení.
<Stisknutím> tlačítka [Uložit] ve spodní části okna odešle aktuálně vyplněné údaje a na jejich základě aktualizuje záznamy v databázi. Uložení nezavírá okno.
<Stisknutím> tlačítka [Zavřít] ve spodní části okna dojde k zavření okna.
AVA - Uživatelská dokumentace eKomunikace 2021.2 ze dne 23.06.2021
© 2011-2021 Atos IT Solutions and Services s.r.o., Všechna práva vyhrazena