Registrovaní uživatelé

Registrovaní uživatelé je zabezpečená část e-Komunikace a přístup do ní mají pouze pojištěnci, kteří se přihlásili prostřednictvím NIA, nebo od ZP obdrželi dopis obsahující:

Obdržením těchto údajů se pojištěnec stává uživatelem Registrované části aplikace e-Komunikace, je mu umožněno nahlížet na některá svá data, část z nich editovat a předávat přes internet data do ZP (formuláře). Dopis pojištěnci zároveň obsahuje podmínky předávání dat do ZP, prohlášení o zabezpečení komunikace a uložení dat. Přihlášení pojištěnce k aplikaci a následná změna přístupového hesla je považováno za souhlas s tímto způsobem komunikace a předávání dat.

Registrovaní uživatelé mají k dispozici následující skupiny funkcí, určené pro jednotlivé skupiny uživatelů:


Obsah

Přihlášení

Funkce umožňuje uživateli se přihlásit do zabezpečené části e-komunikace

Předpoklady provedení Uživatel obdržel od ZP přihlašovací údaje (PIN, PUK a heslo).

Postup

ekomregistrovaniuzivatele.png


ekomimage057.jpg

ekomregistrovaniuzivateleprihlaseni.png

nebo

ekomimage059.jpg


Výsledek Uživatel je přihlášen do zabezpečené části eKomunikace, nebo je upozorněn na neplatné přihlašovací údaje.

Přihlášení pomocí NIA

Funkce umožňuje uživateli se přihlásit do zabezpečené části e-komunikace

Předpoklady provedení Uživatel má založen profil v národním bodu pro identifikaci a autentizaci (NIA).

Postup

prihlaseniprostrednictvimnia.png

nebo

Odhlášení

Funkce umožňuje uživateli odhlásit se ze zabezpečené části e-komunikace

Předpoklady provedení Uživatel je přihlášen do e-komunikace

Postup

ekom_odhlaseni.png

Odblokování účtu

Funkce umožňuje uživateli odblokovat si účet v eKomunikaci, který si zablokoval tím, že 3-krát nepoužil při přihlašování správnou kombinaci přihlašovacích údajů, což způsobilo automatické zablokování jeho účtu.

Předpoklady provedení Účet byl zablokován. Uživatel se nepřihlásíl pomocí NIA.

Postup

Po špatném zadání přihlašovacích údajů systém zobrazí hlášení:

ekomimage062.jpg


ekomimage063.jpg

ekomimage064.jpg

ekomimage065.jpg

Výsledek

Změna hesla

Funkce umožňuje změnit přihlašovací heslo do e-Komunikace. PIN je neměnný.

Předpoklady provedení Tato volba je přístupná pouze v případě, že heslo bylo již jednou uživatelsky změněno. Při prvním přihlášení, nebo po obnově hesla v případě zablokování účtu, je nutné heslo změnit v sekci [Pojištěnec /Nastavení] . Tato volba není možná pro uživatele přihlášené pomocí NIA.

Postup

ekomimage068.jpg

<zadat staré heslo, nové heslo a potvrzení nového hesla> [Uložit změny]

ekomimage069.jpg

nebo

ekomimage070.jpg

Výsledek Heslo uživatele – pojištěnce je změněno.

Správa účtů

Funkce Správa účtů umožňuje spravovat veškeré účty, které má uživatel zpřístupněné přes svůj PIN. Pojištěnec může pod svým PINem nahlížet na svá data, ale také může mít napojena na svůj PIN např. data svých rodinných příslušníků, popř. zaměstnavatele. Takováto napojení podléhají souhlasu ZP a fyzických a právnických osob, jejichž data mají být napojena.

Předpoklady provedení Tato volba je přístupná pouze v případě, že si uživatel již změnil původní heslo, které obdržel od pojišťovny.

Postup

ekomimage073.jpg


nebo

Výsledek Zobrazen seznam všech účtů, které má uživatel napojené na svůj PIN.

Připojení dalšího účtu

Funkce umožní uživateli připojit další účet ke svému PINu.

Předpoklady provedení Uživatel má povolené připojení jiného účtu zdravotní pojišťovnou a majitelem příslušného účtu.

Postup

ekomimage076.jpg

ekomimage077.jpg

nebo

ekomimage078.jpg

Výsledek

Uživateli je přidán další účet, který může spravovat pod svými přihlašovacími údaji. V případě, že jeho dalším účtem je např. účet Zaměstnavatele nebo Zpracovatele účetnictví, zobrazují se uživateli v menu, vedle položky Pojištěnec, také položka Zaměstnavatel nebo Zpracovatel účetnictví.

Odebrat další účet

Popis Funkce umožní uživateli odebrat uživateli některý z dalších/ jiných účtů, které má napojené na svůj PIN. Není však možné odebrat původní účet, ke kterému tento PIN patří.

Předpoklady provedení Uživatel má na svůj PIN napojen další účet (např. rodinného příslušníka, zaměstnavatele, zpracovatele účetnictví).

Postup

ekomimage081.jpg

ekomimage082.jpg

Poznámka:
Uživateli není umožněno odebrat svůj vlastní účet, tj. ten, který k PINu, pod kterým je přihlášen, náleží.
nuvola_apps_kdict.png

Výsledek Další účet je odebrán.






AVA - Uživatelská dokumentace eKomunikace 2021.3 ze dne 01.11.2021

© 2011-2021 Atos IT Solutions and Services s.r.o., Všechna práva vyhrazena