Problematika e_forms – vyúčtování ZZ

1. Jak bude potvrzeno převzetí vyúčtování v případě elektronického předávání dávek?

Na  e-mailovou adresu, kterou jste uvedl do formuláře při el. předávání dávek, přijdou dvě avíza 1/ o převzetí – týž den po odeslání a o 2/ zpracování Vámi zaslaných dávek – následující den (přílohou tohoto avíza je údaj o zaslané faktuře a protokoly o zpracování dávek.)

2. PL – Jak mám postupovat při zadávání vyúčtování, kapitace a registrace?

Všechny typy vyúčtování musí být odesílány samostatně. Popsáno na www.zpmvcr.cz v sekci E-komunikace, Vstoupit, Nápověda, Uživatelský manuál v kapitole  8.4.2.1. - Postup předání vyúčtování ručně

postup 1 – V – žádost o vyúčtování

postup 2 – Z – Předběžná úhrada (kapitace)

pod bodem 8.4.3. - Registrace

3. Jaký vliv má chybné zadání měsíce (v kolonce měsíc, za který je dané vyúčtování) na správnost vyúčtování?

Chybné zadání měsíce nemá žádný vliv na správnost přijetí vyúčtování internetovou aplikací. Na zařazení vyúčtování do příslušného měsíce poskytnutí, a tím i na správnost vyúčtování má vliv datum poskytnutí výkonu v dokladech. Měsíc, za který je dávka, se v informačním systému nastaví podle nejvyššího data  výkonu vykázaného v dávce.

4. Proč chodí avíza v nečitelném tvaru?

Nečitelný tvar avíz je způsoben nastavením odlišného kódování e-mailů. Dodavatelská firma našeho SW používá a doporučuje  kódování UTF-8.Jedná se o standardní mezinárodní formát.

5. Zpracovávám faktury a dávky výkonů pro skupinu lékařů – vašich smluvních partnerů, mohu také zasílat jejich vyúčtování elektronicky? Co k tomu potřebuji?

Lékaři, pro které vyúčtování zpracováváte Vás k tomu musí „zmocnit“, tj. po obdržení PIN a hesla se musejí přihlásit k el. komunikaci. Zadat  svůj PIN a heslo, heslo změnit a přes volbu „Nastavení“ , „ Zpracovatel dávek“ Vás nastavit jako zpracovatele. Provedení  zmocnění je považováno za souhlas s tím, abyste s naší ZP komunikoval elektronicky za ně. Žádné další

písemné zmocnění není proto třeba naší ZP zasílat.

Následně Zpracovatel požádá příslušnou pobočku ZP MV ČR, aby jej zavedla do IS jako zpracovatele. ZP musí sdělit : obchodní jméno, IČ, jméno, příjmení, úplnou adresu své firmy, telefon, e-mailovou adresu. Pracovník IS na pobočce tyto údaje zpracuje, vygeneruje Zpracovateli jeho identifikační údaje ( PIN, PUK, heslo) a zašle je Zpracovateli s příslušným dopisem  přes TL.

6. Zapomněl jsem heslo a potřebuji poslat dávky vyúčtování?

Sdělíte tuto skutečnost ( telefonicky, e-mailem) na kontaktní tel. číslo, které Vám bylo zasláno v oslovovacím dopise. Příslušná kontaktní osoba provede obnovu hesla, tj. bude Vám zpětně vygenerováno to heslo, které jste obdržel v oslovovacím dopise. Při prvním vstupu do E – komunikace si toto heslo změníte na heslo Vámi zvolené.

7. Mám zaměstnance, kteří jsou pojištěnci Vaší ZP, a posílám za ně hlášení o platbách pojistného a hromadné oznámení zaměstnavatele elektronicky, zároveň posílám elektronicky vyúčtování za poskytnutou péči. Mám 2PINy a  2 hesla a plete se mi to.

Požádáte přes kontaktní tel. číslo o nastavení tzv. „ souběh rolí“. Sdělíte, který PIN chcete používat pro obě agendy, a PINy Vám budou sloučeny .

8. Mohu se někde podívat, která vyúčtování jsem Vám elektronicky zaslal?

Na www.zpmvcr.cz, E-komunikace, Vstoupit, SZZ, přihlásit se, sekce Formuláře, Zpracované formuláře.